Dlaczego leczyć pessaroterapią?

Potwierdzona skuteczność w leczeniu ZSNR

Skuteczność pessaroterapii i chirurgicznej rekonstrukcji dna miednicy w eliminowaniu objawów zaburzeń statyki narządów rodnych (ZSNR) jest porównywalna.

Szerokie zastosowanie w położnictwie

Niewydolność szyjki macicy to tylko jedno z wielu schorzeń położniczych, przy którym można zastosować pessar. Zespół bólowy miednicy mniejszej, zastój moczu w nerkach w czasie ciąży, nietrzymanie moczu po porodzie, żylaki sromu w ciąży to schorzenia, których objawy także ustępują po zastosowaniu pessara.

Brak jakichkolwiek przeciwwskazań

Pessar można stosować u każdej pacjentki, także takiej, u której przeprowadzenie zabiegów chirurgicznych wiąże się z dużym ryzykiem.

Sposób na wzmocnienie mięśni dna miednicy

U kobiet, u których narządy obniżone są w niewielkim stopniu noszenie pessara wzmacnia mięśnie dna miednicy.

Pessaroterapia - Baza wiedzy dla lekarzy - Dr Herbich

Zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek, które ułatwią Ci prowadzenie pessaroterapii

Pessaroterapia ma wiele zastosowań.
Także rzadko opisywanych w literaturze medycznej.

Pessar najczęściej stosuje się przy obniżeniu macicy i pochwy, odbytu, pęcherza moczowego, nietrzymaniu moczu oraz niewydolności szyjki macicy u kobiet w ciąży. Przeczytaj opisy przypadków, w których zastosowano pessar do leczenia innych niż wymienionych wyżej schorzeń.

Poznaj niestandardowe zastosowania

Pessaroterapia - Baza wiedzy dla lekarzy - Dr Herbich

Dr Herbich ma zaszczyt być pierwszą firmą, która wyprodukowała pessary w Polsce i która od tego czasu cieszy się zaufaniem lekarzy – zarówno jako dostawca wysokiej jakości sterylnych pessarów, jak i niezawodne źródło wiedzy o pessaroterapii.

Dr Michael Herbich
założyciel Dr Herbich Sp. z o.o.

Masz pytanie dotyczące pessarów? Zapytaj nas!

w dni powszednie, w godz. od 8:00 do 16:00