Przejdź do strony internetowej dla pacjentek.

Przejdź do strony internetowej dla lekarzy.

Jesteś lekarzem? Strona dla specjalistów

Jak zapobiegać zaburzeniom statyki narządów rodnych? 7 zdrowych nawyków

Opublikowano: 15 października 2021

Zaburzenia statyki narządów rodnych są bardzo powszechne. Szacuje się, że nawet 50% kobiet ma jakiś stopień obniżenia lub wypadania narządów rodnych. Co możesz zrobić, żeby zapobiec wystąpieniu u siebie tej uciążliwej dolegliwości? Wprowadź w życie 7 zdrowych nawyków.

Jak wrócić do siebie po porodzie

Opublikowano: 08 października 2021

Niedawno urodziłaś dziecko? Zastanawiasz się, jak poradzić sobie z bolącym kroczem, nietrzymaniem moczu i wahaniami nastroju oraz jak wrócić do wagi sprzed ciąży? Chcesz ćwiczyć, ale nie wiesz, jakie ćwiczenia możesz wykonywać po porodzie? Poniżej znajdziesz zestaw wskazówek, które pomogą Ci wrócić do formy.

Obniżenie i wypadanie szczytu pochwy: przyczyny, objawy i sposób leczenia

Opublikowano: 09 września 2021

Wypadanie szczytu pochwy wiąże się z wieloma dolegliwościami, które znacząco obniżają komfort życia kobiet. Jeżeli obserwujesz u siebie bóle oraz dyskomfort w miednicy mniejszej lub w trakcie współżycia, zgłoś się do lekarza. Objawy wypadania szczytu pochwy można szybko wyeliminować, także bez operacji.

Depresja poporodowa – czym tak naprawdę jest i jak sobie z nią radzić?

Opublikowano: 06 sierpnia 2021

Na depresję poporodową może zachorować każda młoda mama. Szacuje się, że z jej powodu cierpi nawet 10% kobiet, które urodziły dziecko. Jeżeli więc zauważysz u siebie objawy depresji poporodowej nie obwiniaj się, że jesteś złą mamą, tylko podobnie, jak w wypadku każdej innej choroby szukaj pomocy. Dobrze leczona depresja poporodowa jest w pełni uleczalna.

Przedwczesny poród: czynniki ryzyka i sposoby zapobiegania

Opublikowano: 30 lipca 2021

Przedwczesne porody zdarzają się stosunkowo często. Szacuje się, że problem ten dotyka około 10% ciąż. Choć na niektóre czynniki, zwiększające ryzyko przedwczesnego porodu nie mamy wpływu – inne, takie jak niewydolność szyjki macicy można leczyć.

3 powody, dla których warto porozmawiać o zaburzeniu statyki narządu rodnego z bliskimi Ci kobietami

Opublikowano: 16 lipca 2021

Problemy zdrowotne strefy intymnej nie powinny być tematem tabu. To, że zmagały się z nimi nasze babcie oraz mamy, nie oznacza, że my też musimy przez to przechodzić. To nie „kobieca natura” ani „taka uroda”, tylko poważne dolegliwości, z którymi możesz sobie poradzić. Nie wstydź się rozmawiać o w pełni naturalnych, a zarazem uleczalnych przypadłościach.

Pessar co to jest i jak go stosować?

Opublikowano: 16 czerwca 2021
Jaki pessar stosować? Drherbich

Pessar to miękki silikonowy wyrób medyczny, który umieszcza się w pochwie, żeby wesprzeć narządy rodne lub narządy miednicy mniejszej .

Jeżeli cierpisz na nietrzymanie moczu, wypadanie narządów rodnych, albo grozi Ci przedwczesny poród prawdopodobnie słyszałaś już o pessarze. Specjalnie dla Ciebie, poniżej zebraliśmy najważniejsze informacje o pessaroterapii – nieoperacyjnej metodzie leczenia wielu schorzeń ginekologicznych i położniczych.